ANASAYFA
OKULUMUZ
Okul Tarih�emiz
Vizyon-Misyon
Okul �darecilerimiz
E�itim Kadromuz
Y�netmelikler
Okulumuzun Ba�ar�lar�
�z B�rakanlar
Sosyal Aktiviteler
�sym Ba�ar�m�z
Atat�rk K��esi
Derslerimiz
S�navlar
Rehberlik
Okul Gazetesi
Not ve Devams�zl�k
Ders Programlar�
Foto Galeri
Ziyaret�i Defteri
Bize Ula��n
  L�NKLER
Fen Dersleri


  Atatürk Kösesi

 

1923

Bir millet irfan ordusuna sahip olmadikça, muharebe meydanlarinda ne kadar parlak zaferler elde ederse etsin, o zaferlerin kalici sonuçlar vermesi ancak irfan ordusuna bağlıdır. 
 

1927

Ögretmenler her firsattan yararlanarak halka kosmali, halk ile beraber olmali ve halk, ögretmenin çocuga yalniz alfabe okutan bir varliktan ibaret olmayacagini anlamalidir.

1928

Milli egitimde süratle yüksek bir seviyeye çikacak olan bir milletin, hayat mücadelesinde maddi ve manevi bütün kudretlerinin artacagi muhakkaktir.

1924

Milli egitim isiginin memleketin en derin köselerine kadar ulasmasina, yayilmasina özellikle dikkat ediyoruz.

1922

En önemli ve verimli vazifelerimiz milli egitim isleridir.
Milli egitim islerinde kesinlikle zafere ulasmak lazimdir. Bir milletin gerçek kurtulusu ancak bu sekilde olur. Bu zaferin saglanmasi için hepimizin tek vücut ve tek düsünce olarak bir program üzerinde çalismasi lazimdir. Bence, bu programin iki esasli noktasi vardir:
(a) Sosyal hayatimizin ihtiyaçlarina uygun olmasi
(b) Çagin gereklerine uymasidir.

Milli Egitim programimizin, Milli Egitim siyasetimizin temel tasi, cahilligin yok edilmesidir.

1922

Cahillik yok edilmedikçe, yerimizdeyiz... Yerinde duran bir sey ise geriye gidiyor, demektir. Bir taraftan genel olan cahilligi yok etmeye çalismakla beraber, diger taraftan toplumsal yasamda bizzat faal ve faydali, verimli elemanlar yetistirmek lazimdir. Bu da ilk ve orta ögretimin uygulamali bir sekilde olmasiyla mümkündür. Ancak bu sayede toplumlar is adamlarina, sanatkarlarina sahip olur. Elbette milli dehamizi gelistirmek, hislerimizi layik oldugu dereceye çikarmak için yüksek meslek sahiplerini de yetistirecegiz. Çocuklarimizi da ayni ögretim derecelerinden geçirerek yetistirecegiz.

1921

Gelecek için yetistirilen vatan çocuklarina, hiçbir güçlük karsisinda bas egmeyerek tam sabir ve dayaniklilik ile çalismalarini ve ögrenimdeki çocuklarimizin anne ve babalarina da yavrularinin ögrenimlerini tamamlamasi için her fedakarligi göze almaktan çekinmemelerini tavsiye ederim. Büyük tehlikeler önünde, uyanan milletlerin kararlarinda ne kadar israrli olduklarini tarih dogrulamaktadir. Silahi ile oldugu gibi kafasiyla da mücadele mecburiyetinde olan milletimizin, birincisinde gösterdigi kudreti ikincisinde de gösterecegine asla süphem yoktur.

1922

İlk ve orta ögretim mutlaka insanligin ve medeniyetin gerektirdigi ilmi ve fenni versin, fakat o kadar pratik bir sekilde versin ki, çocuk okuldan çiktigi zaman aç kalmaya mahkûm olmadigina emin olsun.

1923

Milli Egitimin gayesi yalniz hükümete memur yetistirmek degil, daha çok memlekete ahlakli, karakterli, cumhuriyetçi, inkilâpçi,olumlu, atilgan, basladigi isleri basarabilecek kabiliyette, dürüst, düsünceli, iradeli, hayatta rastlayacagi engelleri asmaya kudretli, karakter sahibi genç yetistirmektir. Bunun için de ögretim programlari ve sistemleri ona göre düzenlenmelidir.

1923

Okullarda ögretim vazifesinin güvenilebilir ellere teslimini, memleket evladinin, o vazifeyi kendine hem bir meslek, hem bir ideal sayacak üstün ve saygideger ögretmenler tarafindan yetitirilmesini saglamak için ögretmenlik, diger serbest ve yüksek meslekler gibi, derece ilerlemeye ve her halde refah saglamaya uygun bir meslek haline getirilmelidir. Dünyanin her tarafinda ögretmenler insan toplumunun en fedakar ve saygideger unsurlaridir.

1925

Milletleri kurtaranlar yalniz ve ancak ögretmenlerdir. Ögretmenden, egiticiden yoksun bir millet henüz millet adini almak kabiliyetini kazanmamistir. Ona basit bir kitle denir, millet denemez. Bir kitle millet olabilmek için mutlaka egiticilere, ögretmenlere muhtaçtir.

1924

Yeni nesil, en büyük Cumhuriyetçilik dersini bugünkü ögretmenler toplulugundan ve onlarin yetistirecekleri ögretmenlerden alacaktir.

1924

Türkiye’nin birkaç yila sigdirdigi askeri, siyasi, idari inkilâplar sizin, sayin ögretmenler, sizin sosyal ve fikri inkilâptaki basarilarinizla pekistirilecektir. Hiçbir zaman hatirlarinizdan çikmasin ki, Cumhuriyet sizden “fikri hür, vicdani hür, irfani hür” nesiller ister.

1922

(Ögretmenler) Ordularimizin kazandigi zafer, sizin ve sizin ordularinizin zaferi için yalniz zemin hazirladi...gerçek zaferi siz kazanacak ve devam ettireceksiniz ve mutlaka basarili olacaksiniz. Ben ve sarsilmaz imanla bütün arkadaslarim, sizi takip edecegiz ve sizin karsilasacaginiz engelleri kiracagiz.

1924

Ögretmenler; yeni nesli Cumhuriyetin fedakâr ögretmen ve egitimcileri, sizler yetistireceksiniz, yeni nesil sizin eseriniz olacaktir. Eserin kiymeti, sizin beceriniz ve fedakarliginizin derecesiyle orantili olacaktir.Cumhuriyet; fikren, ilmen, fennen, bedenen kuvvetli ve yüksek karakterli koruyucular ister. Yeni nesli, bu özellik ve kabiliyette yetistirmek sizin elinizdedir...Sizin basariniz, Cumhuriyetin basarisi olacaktir.

1923

Hedefe yalniz çocuklari yetistirmekle ulasamayiz! Çocuklar gelecegindir. Çocuklar gelecegi yapacak adamlardir. Fakat gelecegi yapacak olan bu çocuklari yetistirecek analar, babalar, kardesler hepsi simdiden az çok aydinlatilmalidir ki, yetistirecekleri çocuklari bu millet ve memlekete hizmet edebilecek, yararli ve faydali olabilecek sekilde yetistirsinler! Hiç olmazsa yetistirmek lüzumuna inansinlar! Okullardan baska gazeteler, küçük dergiler köylere kadar yayinlanip dagitilmalidir. Bizim köylümüz ne gazete ne dergi v.s. okumaz. Bilenler bilmeyenleri toplayip, okutmayi, onlara okumayi anlatmayi bir vazife bilmelidir.

Hayatin her çalisma safhasinda oldugu gibi özellikle ögretim hayatinda siki disiplin basarinin esasidir. Müdürler ve ögretim kadrolari disiplini saglamaya, ögreci ise disipline uymaya mecburdur.